3 Aralık 2008 Çarşamba

Ayva Tatlisi

Kisin en güzel tatlilarindan biridir ayva.En kolay tarifiyle yaptim.

4 adet ayva
8 servis kaşığı toz şeker
1/2 su bardağı su
kaymak
Ayvaları soyup ikiye bölüyoruz ve çekirdeklerini çıkarıyoruz. Çıkardığımız çekirdekleri atmiyoruz. Geniş bir tencereye suyumuzu ilave ederek ayvaların kesik kısımları üstte kalacak şekilde diziyoruz. Üzerlerine ayvaları soyarken ayırdığımız çekirdekleri serpiştiriyoruz. Her ayvanın üzerini örtecek şekilde servis kaşığı ile birer kaşık toz şeker ilave ediyoruz. Su kaynayana kadar harlı ateşte daha sonra kısık ateşte olmak üzere rengini alana kadar (yaklaşık 1,5 saat) pişiriyoruz.Ben kilo yapmasin diye kaymagini az koydum.Siz bol koyarak hatta üzerine antep fistigi dökerek de yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 Yorum:

Blogger Zeynep dedi ki...

Filiz'ciğim ayva tatlın harika görünüyor,eminim tadı da çok güzeldir.Hiç ayva tatlısı denemedim,senin tarifini uygulayıp en kısa zamanda yapmak istiyorum.
Ellerine sağlık.
Ayrıca yaptığın taçlarda çok güzel olmuş.Daha güzellerini de yapacaksındır,eminim.Sen ne yaparsan güzel olur.
Sevgilerimle

4 Aralık 2008 09:14  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa