9 Aralık 2008 Salı

Brovni Tarifi..

Berlinde havalar sogudukca soguyor.Evden cikmak istemiyorum.Nerdeyse mutfaktan cikmayacagim.En sevdigim yer oldu mutfak.Ogluma güzel bir mutfak önlügü aldim, Yigidomuda yanima aliyorum, kizimin uyudugu anlarda zamani mutfakta geciriyoruz.Bu tarif Songül icin.
Üzerine cikolata sosuda yaparsaniz, nefis olur.
Kolay gelsin.

Malzemeler:

125 gr tereyağı
125 gr bitter çikolata
4 adet yumurta
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 bardak un (azar azar ekleyin, duruma göre belki arttırıp azaltabilirsiniz, normal keklerden daha katı bir kıvamı olmalı)
1 su bardağı iri dövülmüş fındık (dilerseniz ceviz de olur)

Yapilisi:

Tereyağı ve çikolatayı benmari usülü eritin ve ılımaya bırakın. (yani bir kabın içine su koyup kaynatın, daha küçük bir kabın içine yağ ve çikolatayı koyup bu kabı su dolu diğer kabın içine alın)
Yumurta, pudra şekeri ve vanilyayı 3-4 dakika çırpın. Soğumuş çikolatayı da ekleyip karıştırın.
En son un ve fındığı ekleyip karıştırın. 20ye 30 cm.lik bir kalıbın altına yağlı kağıt serin ve keki kalıba alıp 160 derecede yaklaşık 35 dakika pişirin.

2 Yorum:

Blogger Zeynep dedi ki...

Ah canım benim ne kadar çok isterdim Yiğit ile seni mutfakta izleyip,Duru'yu koklamayı.Eminim Berlin'de şimdi kar vardır,birlikte sokaklarda dolaşmak ne güzel olurdu.Ve eve gelip senin yaptığın harika browni ile birlikte sıcak çay içmek:)
Sevgilerimle

11 Aralık 2008 10:53  
Blogger canomnas dedi ki...

Ben de yanimizda olmani cok isterdim.Ama sen uzaklarda degilsin ki herzaman sevgi dolu kalbinle yanimizdasin......

Sevgiler

12 Aralık 2008 13:13  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa