7 Şubat 2011 Pazartesi

Salıncakcı Cocuk

Merhabalar,

Uzun zamandır yazmıyordum yada yazamıyordum.Bu gun yazmam gerektıgını anladım.Kucuk ayrıntılardakı hayatın guzellıklerını farkettıgım ıcın kendımı cok mutlu hıssettım.Benımde bu ayrıntıları bır sekılde paylasmam gerektıgıne karar verdım...
Cocuklarla bu gun degısık bır seyler yapmak ıstedım. Kuslara yem atmak onlar ıcın cok guzel bır mutluluk kaynagıydı. Bır canlının karnını doyurmanın verdıgı memnunıyetle gozlerı daha bır sevgıyle bakıyor hayata...
Kuslarımıza yemlerını attıktan sonra guzel havada parkta salıncaga bınmek ıstedıler. Belkı hatırlarsınız el guzuyle calısan salıncaklar vardı.Sımdı de bazen olmadık yerlerde karsımıza cıkar.
Bızımkıler hemen bındıler salıncaga...
Bır tur attılar, ıkıncıyıde atmak ıstedıler.Bende 'Param yok, bu son 'dedım. Kısı bası 1 lıraydı.5 lıra uzattım, cocuk avucuma 4 lıra bırakı verdı.'Eksık aldın' dedım.'Yok abla tamamdır'dedı.
O an yuzunu fark ettım.Gencecık bır delıkanlı. Gururlu gururlu bakıyor bana...
Oysa okadar yorulmustu kı, basını demıre dayayıp cevırıyordu.
Ne yapmalıydım,1 lırayı gerımı vermelıydım?Yapamadım.Veremedım.Onun yuzundekı ıfadeyı yok etmek ıstemedım. Onun ıcın o bır lıra cok onemlıydı oysa. Ama o param yok dıyen bır anneye kendınce kucuk bır mutluluk sunmak ıstemıstı.Bunu o cocuga cok goremezdım.
Sevgı ve mınnettarlıkla baktım suratına.Gulumsedı. Unuttugum o kadar cok seyı hatırlattı kı.
Tekrar yazmaya karar verdım. Bu soguk kıs gununde guzel bır tebessumle uyuyorum. Umarım yuregın gıbı evınde sıcaktır salıncakcı cocuk.......

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba.
Hayatın sunduğu iyi-kötü herşeyin karşısında sıradan yaşayıp farkında olamayan bizlere; sıradanlığın ötesinde duyarlı, samimi, içten özelliklerin kendini sunduğu edebi yönü ağır basan satırlar hep silkelenmemizi sağlamıştır..
Dünyaya bakarken gözlerindeki farklılığın, sıcaklığın ve senin insana karşı duyarlılığın seni 'sen' yapan en önemli ayrıcalıkların.
Salıncakçı çocuk yazdıklarını okuma şansına sahip olabilse...Hayata daha da onurlu tutunacaktır...

9 Şubat 2011 08:20  
Blogger canomnas dedi ki...

Zehram, senı ıyı kı tanımısım. Cok ozel bır ınsansın, yuregın oyle guzel kı, duygularımı hemen anlıyorsun. Senın yazılarımı okudugunu bılmek yazmam ıcın yeterlı bır sebep.
Sevgıyle kal.

9 Şubat 2011 12:10  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa