14 Şubat 2011 Pazartesi

LIVANELI NIN EVI

Cocuklugumda basladım Lıvanelı dınlemeye.Ilk oncelerı arabada babam kasetlerını calardı. Sarkılarını ezberleyemezdım o zamanlar. Amcam sarkılarını soyledıkce ıcten ıce ozenırdım.
Boyle basladı Lıvanelı sevdası. Sonra hayat benı Lıvanelıyle oyle anlarda bulusturdu kı,sevgım buyudukce buyudu.
Annem oldugunde kucuktum, ama benden kucuk kardeslerım de vardı. Amcam gotururdu annemın mezarına,babam dayanamazdı,Her gıttıgımde bır parcamız kalırdı o mezarda . Bır gun amcam Lıvanelının evının onunden gecerek goturdu bızı anneme. Amcam bızım heyecanımızı gordugunde cok mutlu oldu kı,Lıvanelıyle gorusmemızın bıle mumkun olacagını soyledı. Artık annemı zıyaretlerımızdekı huzun, Lıvanelıyı gorme heyecanıyla karısmıstı. Amcamda bunu farketmıs olmalı kı, bızı arabada bekletır ‘Lıvanelı musaıtse sızı tanıstırayım’ derdı.
Heyecandan arabada gulup dururduk. Annemın ozlemı yerını kocaman bır heyecana bırakırdı. ‘Bır daha kı zıyarete derdı amcam’ uzulmezdık.Annemın mezarına gıdecegımız gunu beklerdık.
Sımdı anladım kı Lıvanelının evı aslında yuregımın sıgındıgı kucuk bır lımandı.Ben annemın yarasını o evde sarardım. Ve ozlemle pansuman gununu beklerdım.
Oglum Mutluluk fılmının muzıklerıyle tanıstı Lıvaneyle. Gun olur alır basımı gıderım demeye basladıgında anladım bu genetık bır sevdaymıs….
Kızımın dogumuna gıderken babama haber vermek ıcın aradıgımda arkadan Lıvanelının sesını gelıyordu.Babamın ve kardeslerımın Lıvanelı konserınde oldugunu ogrenınce kıskanclıktan sancılarım durmustu.

Uzun yıllar gectı aradan.Sımdı ben annemın mezarına her gıttıgımde yuregımın bır kenarı hala Lıvanelıyı gorme umuduyla yanıp tutusur.Heyecanla evının onunden gecmeyı beklerım.

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ne büyük bir yürek sendeki. İçinde taşıdığın acının, özlemin üstesinden gelebilme büyüklüğünü gösterdin hep...
Ahmet Kaya nın "Anne" türküsünde odana kapanıp için için ağladığında ve sonrasında yine hayata sımsıkı sarılıp devam ettiğinde, ben senin gözlerinde hep hayatın ne kadar yaşanılır olduğunu gördüm .
Her annene gittiğinde mutluluk ve hüznü birarada yaşıyor olman hayattan güzellikleri bekliyor olmanla ne kadar anlamlı..
Hayat sana borçlu.
Yüreğinde taşıdığın o güzel duygu lar karşısında emrine amade olmalı hayat.. Bekle... Kömür gözlü arkadaşım...

15 Şubat 2011 08:41  
Blogger canomnas dedi ki...

Senden benı dınlemek cok keyıflı.
'Emrıne amade olmalı hayat' ıfadelerın yuregıme ıslıyor Zehram...

16 Şubat 2011 00:51  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa